Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Äntligen

lördag 5 februari 2011

Äntligen

Jodå det går att använda den överskriften som titel ännu en gång för ett inlägg :-)
Äntligen vadå undrar ni kanske jo så här ligger landet att i sondags 2 februari så begicks 2011 års flugfiskepremiär.
Platsen var Nidelva och som sällskap fanns Bokbindarn. När det sista ljuset höll på att släppa så gjorde även en öring entre på scenen. Ett riktigt ploppvak c:a 25 meter uppströms där vi stod, efter en liten minut så var han upp igen.
Jag gjorde några kast med en torr cdc-fjädermyggimitation men ingen reaktion från fisken. Men likväl så är premiären avklarad för iår, nu väntar jag bara på premiärfisken oxå men den kommer var så säkra.

Efter onsdagen i Trondheim så fortsatte jag ner till Röros för att vara på plats när starten av Slädhunds VM gick. I år har Femundlöpet VM-status och mitt jobb sponsrar en av storfavoriterna Sigrid Ekran. Det var en riktigt läcker tillställning då c:a 75 slädspann med 12 hundar i varje startade mitt i stan och gav sig iväg på en 60 mil lång tur. Just nu är de första på väg in mot sista checkpoint i Tolga c:a 9,5 mil från Röros och i morgon väntas vinnaren komma till Röros. Just nu så står det mellan Sigrid och Robert Sörli och enligt den senaste statusuppdateringen så har Sigrid ett övertag på några minuter.
Sigrid som laddar upp inför tävlingarna.

Vi hade även representanter från Åredalen på startlinjen i form av Tommy Bernhardsson från Undersåker, enligt vad jag erfar så har han vunnit Femundlöpet en gång 1996 så någon dununge är det inte. Tyvärr fick han dock bryta i dag och jag har inte fått klart av vilken anledning.

Det har kommit lite uppdateringar på bloggen idag. Wall of Fame har förärats med en vacker sommaröring tagen i Duvedsvatten av två av dalens yngre fiskeförmågor. En kopparvibrax på släp var rätt melodi :-).
Huggtabellen är oxå rätt nu när vi bytt månad samt att "Till salu" fått nya objekt.

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 22.55
Temperatur: -0,6 grader
Vind: Västligt 5,9 m/s
Molnlighet: Mulet
Vattenföring: 8,2 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: