Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Ja vad ska man säga.

fredag 16 september 2011

Ja vad ska man säga.

Ekorrhjulet som kallas livet har nu blivit kryddat med lite extra i form av årets första september-förkylning och vips så funkar inte allt i det tempo som önskats men va sjutton, bara att böja ner huvudet och fortsätta.
2011 har hittils bjudit på några större livsförändringar i form av familjetillökning och flytt till hus från trång lägenhet så varför inte fortsätta på det inslagna spåret. :-)
Idag gjorde jag min sista arbetsdag på Klättermusen för att även inom yrkeslivet göra en mer omfattande förändring. Min nya arbetsgivare blir för er fiskare ett inte helt okänt namn, Bios. Från och med måndag nästa vecka så kommer jag byta land från Norge till Sverige för mitt säljresande och portföljen kommer innehålla varumärken som Orvis, Pool12, Daiwa och Sölvkroken.
Det blir en stor och säkerligen krävande utmaning att kliva in i Bios kostymen och det känns på många sätt vemodigt att kliva ur Klättermusen anoraken. Men vad vore tillvaron utan lite extra krydda, spänning och nya utmaningar :-)

Liten Västra FVO som i fjol höll sträckan från Rista och ner till Liten öppen för harrfiske under september har tyvärr tänkt om i år och lagt locket på. Dock så är det som vanligt när det gäller information från FVO så har detta varit knapphändigt men enligt en av deras kortkontrollanter så ska det vara det som gäller i år. Som lite plåster på såren för oss sargade fiskesjälar så ryktas det om att det fiskas bra på aborre av större storlek nere i Liten i Järpen. Jigg har enligt utsago funkat bra. Håller lite koll på det och återkommer med fler rapportern när jag får in dem.

Nu skall jag ta helgen till vila, kurera förkylningen och sedan är det bara att vänta in oktobers inträde och att det åter öppnar upp lite fiskevatten i dalen.
Nu blir det luta mig tillbaka i soffan, smutta på min Bror Thelonius och njuta av tillvaron.

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 20.45
Temperatur: 5,2 grader
Vind: Västlig 1,7 m/s
Molnlighet: Halvklart
Vattenföring: 115 m3/s
Skittfiske
Lunkan

3 kommentarer:

Stig Torniainen sa...

Lycka till med båda, nya jobbet och att bli kvitt förkylningen.

Terje sa...

Lykke til med den nye jobben ;-) Rett mann til rett jobb!

Yngve sa...

Grattis Bios till att ha hittat den perfekte säljaren :-) och lycka till Lunkan.